Kalmarhem tecknar avtal med Amido

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Kalmarhem är den största hyresvärden i Kalmar kommun och de har tecknat avtal med Amido för leverans av Alliera.

Marknadsinformation: Det fyraåriga avtalsvärdet uppgår till 0,6 MSEK.

Kalmarhem utmärker sig i nytänkande och hållbarhetsstrategi vilket har lett till att de är en av landets mest digitaliserade hyresvärdar när det kommer till digitala accesser i fastigheterna. I tätorter börjar passersystem på skalskydd och tvättstugor bli standard men här går Kalmarhem i bräschen och digitaliserar även lägenhetsdörrar samt övriga utrymmen.

Med Alliera får de tillgång till ytterligare automatiseringar och får en smidigare hantering av sina iLOQ-lås på lägenhetsdörrarna i kombinationen med passersystemet Aptus på entréer och tvättstugor.

En bättre automatiserad hantering av accesser minskar administrationstiden och ökar säkerheten för de boende.

Varför föll valet på Amido?

– Sedan en tid tillbaka har vi sett ett ökat behov av att förenkla administrationen av våra nycklar i alla dess former och när vi nu spänner bågen ytterligare och även digitaliserar låssystemen för lägenheter och gemensamma utrymmen så ställs enkelhet och framförallt säkerhet på sin spets, säger Fredrik Malmström, Digitaliseringsansvarig på Kalmarhem.

– Vi ser ett stort värde i smidigheten och kontrollen som Amido erbjuder genom Alliera. Något som vi helt enkelt ser som ett måste inför framtiden.

– Med stöd av Alliera tar vi ett stort steg mot att optimera flera av våra processer och främjar samtidigt öppenhet och motverkar inlåsningseffekter genom användandet av integrationer i större utsträckning, avslutar Fredrik Malmström.

– Det som varit mest uppfriskande i dialogerna med Kalmarhem är hur de tänkt både nutid och framtid, samtidigt och här kunde Alliera lösa båda bitarna. Det är tacksamt att få träffa och hjälpa kunder som vågar utmana oss, för resultatet blir en ännu bättre tjänst för alla, säger Johan af Kleen, säljare på Amido AB.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter