Amido AB (publ): Amido tecknar ramavtal med Castellum

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Castellums ambition är att vara branschledande inom digitalisering och hållbarhetsarbete. Som ett led i detta har ett ramavtal tecknats med Amido för användning av plattformen Alliera som skapar en enkel hantering av digitala nycklar. Detta möjliggör även för användning av SOS Smart passage som kan rädda liv när den ger räddningstjänst och ambulans tillträde när olyckan är framme.

Alliera låter fastighetsägaren enkelt hantera digitala nycklar för accesser till sina hyresgäster och andra som behöver tillgång till låsta utrymmen. Hyresgäster kan administrera sig själva och därigenom få en snabbare service samtidigt som fastighetsägaren kan fokusera på andra uppgifter.

– Vår förväntan är att Castellum inom ett år kan se en halvering av antalet passersystemsrelaterade ärenden, en minskning med arbetstiden runt 75 procent och utöver besparingar i infrastrukturen en ökning i kundnöjdheten, säger Johnny Berlic, vd på Amido AB.Amido Alliera är den lösning som funnits längst på marknaden och som är integrerad med flest passersystem. Alliera är även det enda öppna systemet som är kopplat till SOS Alarm.

Det innoveras nu mycket inom Proptech-sektorn men för fastighetsägare att accelerera sin digitaliseringsresa så behöver de inte vänta på nya saker, väldigt mycket finns redan här.

Amido har trekvarts miljon digitala nycklar under management i Alliera vilket gör det till Sveriges största öppna lösning för digital nyckelhantering till fastigheter. För hemleveranser ger Amido logistikföretag tillträde till över hundratusen hushåll och företag i Sverige.

Amidos ramavtal gör så kunden bara behöver betala för det som används. Kunder har full frihet att bruka dem så mycket, eller lite, de vill.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter