Byta Passersystem? Det här skall du tänka på!

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Dags att byta passersystem? Vi förstår att det är en stor djungel där ute för fastighetsägare. Det finns flera faktorer som är bra att tänka på innan man startar igång projektet att byta.

För att underlätta har vi tagit fram några faktorer som är bra att tänka på innan man börjar ta in offerter.

Enkelhet

Det ska vara enkelt och smidigt att lägga till ny behörighet när du får en ny boende. Något som troligen har hänt alla någon gång är att man har tappat bort sin nyckel till hemmet. Du behöver en lösning där du enkelt kan spärra nyckeln. Vår rekommendation är att du har en plattform eller webbgränssnitt som du även kan komma åt hemifrån.

Något som man kan missa i val av passersystem är att se över hur systemet fungerar. Det ska vara så enkelt att du inte behöver ha en stor manual för nyanställda.

Säkerhet

Lösningen ska självklart vara säker!

Speciellt med tanke på GDPR. Dina boende ska känna sig trygga med sina personuppgifter, och ska när som helst kunna få ett underlag hur du har hanterar dom.

Plattformen/ appen/ webbgränssnittet ska vara säkert att ingen obehörig kan få tillgång till uppgifter.

Funktioner

Varje fastighetsägare har olika behov beroende på antal hyresgäster, hur många fastigheter man har och om det finns elektronisk tvättbokning med mera.

Tips är att göra en lista över de funktioner du tycker är viktigast. Några kan exempel vara support hjälp och enkel plattform. Skalbarhet, kommer du att förvärva eller sälja fastigheter vilket kommer påverka val av passersystems leverantör.

Budget

Hur mycket får projektet kosta? Fundera över vilka funktioner och lösningar som är viktigast för dig och be om offerter för att få en uppskattning vad arbetet kommer kosta och driftkostnader enligt de kraven du har.

Tips. Du kan kombinera ett flertal olika leverantörer men administrera allt i vår plattform Alliera. Vid användandet av vår plattform vinner du tid, då du inte behöver utbilda personal i flera system. Du kan enklare byta leverantör då du fortsätter i samma plattform för behörigheter.

Kontakta oss gärna om du vill ha mer information om vår produkt.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter