Digitala lås 2.0

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Digitala lås är sedan många år etablerat på marknaden och fortfarande kan en stark tillväxt ses. Inte minst ställs krav på utökad funktionalitet och kraven på säkerhet ökar. Många installerar leveransboxar och det finns en trend mot att installera digitala lås även till lägenheter. Detta innebär att möjligheterna för fastighetsägare ökar, men samtidigt är inte alla leverantörer bäst på alla olika segment och lösningar.

Vi tror att fastighetsägarna alltmer fokuserar på funktion och inte välja leverantör, man vill kunna kunna plocka russinen ur kakan för att på ett ekonomiskt hållbart sätt nå mål och syfte.

Amido har tagit fasta på detta, med Alliera skapas en frihet att just välja funktion före leverantör. Alliera integrerar lösningarna i ”bakgrunden” och med ett enat gränssnitt kan hela beståndet administreras enkelt och effektivt.

Alliera är webbaserat och kan skötas från såväl dator som läsplatta och mobil. Viktigt att komma ihåg är att Alliera adderar funktionalitet som i vissa fall saknas hos någon leverantör.

Alliera säljs som en managerad tjänst och där ni som kund och användare erbjuds ett verktyg som verkligen bidrar till ett ökat kundfokus, oavsett om det är en boende- eller lokalkund. Lösningar för att ge behörigheter till exempelvis entreprenörer på ett enkelt och säkert sätt hanteras i Alliera. Säkerställ att behörighet endast ges under den tid arbetet skall utföras.

Bokningar av tvättstuga, övernattningsrum etc. görs på ett ensat sätt och med enkelhet kan detta anpassas till fastighetsägarens ”Mina sidor” enligt det användargränssnitt som finns.

Vi ser också en trend mot att hemleveranser ökar, inte minst nu i Coronatider. Med en leveransbox eller digitala lås på lägenheten blir detta möjligt. Dock måste det ske på ett säkert sätt.

Tjänsten Distributed Access eXchange (DAX) säkerställer att endast vid den tid leverans skall ske finns det access, antingen via engångskod, app eller en tagg.

DAX plattformen används idag av räddningstjänster runtom i landet. I varje bil finns en tagg som aktiveras vid larm och på den fastighet som larmar, access avslutas då insatsen är klarrapporterad. M a o, en ökad säkerhet och snabbare insats. Andra blåljusmyndigheter tittar på denna lösning.

Detta menar vi är Digitala lås 2.0

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter