För fastighetsbolag är Coronaviruset en möjlighet

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Samhället är inne i en förändringsfas, inte minst när det gäller hur och var vi arbetar.

Samhället är inne i en förändringsfas, inte minst när det gäller hur och var vi arbetar. Över hela världen har hemarbete mer eller mindre blivit en de facto-standard. Företag kommer även efter denna pandemi att i allt större utsträckning uppmuntra detta beteende, allt fler blir nomader – arbeta där du är. Behovet av kontorsytor kommer sannolikt att minska ytterligare när medarbetarna ges större frihet att utföra sitt arbete i hemmet eller på andra platser. Samtidigt, de företag som jobbar aktivitetsbaserat, utökar möjligen ytan per anställd något för att inte sitta för tätt eller helt enkelt har färre arbetsplatser per anställd. Trenden med coworking-ytor ökar, en möjlighet för såväl fastighetsbolag som arbetsgivare.

Pendling mellan hem och bostad minskar. Medarbetare har nu i allt större utsträckning tillåtits testa att arbeta hemifrån och arbetsgivarna ser att detta fungerar utmärkt. Från att ha varit något kopplat till generationsfråga har det nu blivit accepterat av alla. Över hela världen kan denna trend ses, stora bolag runt om i världen som tidigare krävde att personalen skulle vara på plats har nu, i coronatider, beordrat medarbetare att jobba hemifrån. Dagens teknik ger fullt stöd för detta beteende.

Digitala lösningar erbjuder automatik för att ge tillträde till lokaler. Digitala lås är en absolut förutsättning för att skapa ett ekosystem för erbjudande av flexibla arbetsplatser. Kanske ett abonnemang där ett företag eller medarbetare enkelt kan köpa sin kontorsyta och i samband med det få kod / behörighet att komma in? Med automatik kopplas det till debitering av lokalen.

Nyttjandegraden av kontorslokaler minskar, vilket kräver en förändring och nya intelligenta lösningar. Ett större mått av flexibilitet med arbete hemifrån hjälper även till att nå hållbarhetsmålen. Dessutom blir det för många en bättre balans mellan arbete och egen tid.

Genom att säkerställa att ha ett överordnat system för alla entréer och dörrar som enkelt kan administreras från ett ställe ges möjlighet att kostnadseffektivt erbjuda detta till sina kunder. Koppla detta till ett abonnemang som styrs via en app, så blir det ett enkelt självbetjänande system. Boka lokalen och få access vid den tidpunkt när bokningen startar. En integration mot faktureringssystem där kunden dels, med automatik, får fakturan för abonnemanget men också för den tid en given kontorsyta har nyttjats.

Ta kontakt med oss på Amido så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa till med att bygga en lösning för dig och där många av dessa funktioner redan finns tillgängliga.

Mejl: hej@amido.se

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter