Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se
Vi kommer att gå igenom steg för steg med fröken Elina, hur du navigerar, söker upp lägenhet och användare. Samt hur du lägger till en tagg i Alliera.
Alliera är ett webbgränssnitt där du kan hantera användare för dina passerlösningar, t.ex. för att komma in i fastigheten, boka tvättstuga och boka konferensrum.
Stora fördelen med Alliera är att du kan administrera alla dina passersystemslösningar på ett och samma ställe.
Guider
Efter denna guide ska du kunna lägga till en ny användare utan några problem.
1. Ditt företag har bestämt sig för att använda Alliera.
Du kommer få en inbjudan via mejl från oss. Vilket gör att du kan aktivera din inloggning till vårt webbgränssnitt. Klicka på inbjudan och voila!
2. Navigering inne i Alliera.
Vårt webbgränssnitt är säkert och enkelt för dig att administrera i. Tips titta runt i Alliera för att se vilka funktioner som finns.
3. Sök efter lägenhet och användare.
Som administratör kommer du ofta att behöva söka rätt på en kortägare, som tillhör din organisation eller bor i din fastighet. Det man ofta gör är att lägga till behörighet eller ta bort användare.
4. Lägg till en ny RFID tagg.
Det är superenkelt att lägga till en ny tagg i vårt system, eller som vi kallar det digital nyckel. Anslut RFID USB i din dator och följ instruktionerna i videon.
Klart!
Om du vill att vi gör mer guider återkoppla gärna till oss.