Komma igång med Alliera

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Vi kommer att gå igenom steg för steg med fröken Elina, hur du navigerar, söker upp lägenhet och användare. Samt hur du lägger till en tagg i Alliera.

Alliera är ett webbgränssnitt där du kan hantera användare för dina passerlösningar, t.ex. för att komma in i fastigheten, boka tvättstuga och boka konferensrum.

Stora fördelen med Alliera är att du kan administrera alla dina passersystemslösningar på ett och samma ställe.

Guider

Efter denna guide ska du kunna lägga till en ny användare utan några problem.

1. Ditt företag har bestämt sig för att använda Alliera.

Du kommer få en inbjudan via mejl från oss. Vilket gör att du kan aktivera din inloggning till vårt webbgränssnitt. Klicka på inbjudan och voila!

2. Navigering inne i Alliera.

Vårt webbgränssnitt är säkert och enkelt för dig att administrera i. Tips titta runt i Alliera för att se vilka funktioner som finns.

3. Sök efter lägenhet och användare.

Som administratör kommer du ofta att behöva söka rätt på en kortägare, som tillhör din organisation eller bor i din fastighet. Det man ofta gör är att lägga till behörighet eller ta bort användare.

4. Lägg till en ny RFID tagg.

Det är superenkelt att lägga till en ny tagg i vårt system, eller som vi kallar det digital nyckel. Anslut RFID USB i din dator och följ instruktionerna i videon.

Klart!

Om du vill att vi gör mer guider återkoppla gärna till oss.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter