Renz e-Line är nu integrerat med Alliera

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Alliera 3.9 har nu släppts. Bland nyheterna är en integration med Renz e-Line som gör att bland annat Renz fastighetsboxar kan kopplas direkt till Alliera utan ett mellanliggande passersystem.

Digitala fastighetsboxar har växt snabbt de senaste åren. De förenklar för fastighetsägarna som inte behöver åka ut och byta ut namn på postboxar utan istället gör det enkelt online och hyresgästen öppnar smidigt boxen med sin tagg.

Tidigare har Renz fastighetsboxar kunnat styras från Alliera genom några fabrikat av passersystem men tack vare integrationen kan fastighetsboxarna kombineras med alla passersystem som är integrerad med Alliera, eller, att endast ha postboxar trots att man inte har ett passersystem.

Vi förbättrar Alliera hela tiden. Denna integrationen blir nu tillgänglig för alla kunder som vill använda den utan att det kostar mer. Renz e-Line ser vi också som en viktig integrationspartner där kunder i framtiden kan kombinera det med större leveransboxar för paket och kylboxar för matvaror, säger Johnny Berlic VD på Amido AB (publ).

– Mat och paketleverantörer som integrerar med vår plattform DAX kommer kunna komma in i fastigheter och lämna leveransen direkt, nära kunden. För hyresvärden innebär det att de ökar mervärdet för hyresgästen som får en enklare vardag, avslutar Johnny Berlic.

Vad betyder en integration med Alliera för Renz?

Vi har många gemensamma kunder med Amido och vi vill att det ska vara enkelt för dem. Integrationen gör att de nu kan använda ett och samma gränssnitt istället för ytterligare ett system. Det ökar potentialen för ”nära hem” leveranser som gör det smidigare för logistikföretagen och för hyresgästerna. Antalet leveranser till hem kommer fortsätta öka kraftigt, säger Johan Axfors CTO på Renz Sweden AB.

I Alliera 3.9 kommer den första versionen av integrationen för Renz e-Line. Förbättringar kommer införas löpande. Den nya versionen innehåller även en rad uppgraderingar av andra system, automatiserad rapportgenerering och annat smått och gott.

Alliera 3.9 är validerad mot följande system:

  • Vanderbilt Omnis 6.1-6.3SP4.
  • Aptus MultiAccess 7.16 och 8.4-8.8.
  • RCO R-Card M5 5.42-5.47.0.
  • Assa ARX 4.1.5 och 4.2.1-4.2.5.
  • Traka32 2.38.
  • TrakaWeb (testad version är Integration Engine 2.1.0.0).
  • Vanderbilt Entro 6.70.
  • Bravida Integra 7.30 och 7.70. Mellanliggande versioner kan inte användas.
  • Salto ProAccess 5.0 till 5.3.3.
  • Tidomat PW32 v8.0.
  • Schneider Electric ProAxess 4.9 (begränsat).
  • Stanley SMS 7.0, 8.0, 8.1 och 9.0.
  • Pacom Unison 5.8.5 och 5.9.0.
  • Dinbox (aktuell version).
  • Renz e-Line (aktuell version).
  • iLoq (version S10)
  • Axema Vaka 3.40 till 3.64.

Dessutom finns stöd för ytterligare ett antal system i förhandsversion.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter