Gå från traditionell förvaltare till tjänsteleverantör

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Digitaliseringen påverkar hela samhället och fastigheter är inget undantag. De företag som på allvar tar tillvara denna möjlighet är morgondagens vinnare.

Digital Customer Experience

Säkerställ att öka kundnyttan, on-boarda eller off-boarda kunder skall vara enkelt och gå fort. Att ge tillträde till olika utrymmen, oavsett om det är lägenheter, kontor, tvättstugor, konferensrum etc. är en viktig del för fastighetsägare. Kundnyttan kan ökas genom att t.ex. låta paketleveransen ske direkt till mottagaren, flexibilitet i att hyra ut utrymmen eller parkeringsplatser under kort tid där detta hanteras och styrs med tillträde i personens tagg. Co-working är något som kommer, man pratar om medarbetare som nomader, dvs arbetet utförs där man är. Låt företag kunna hyra kontorsplatser, konferensrum per timme eller dag på olika ställen i landet eller i världen. Detta ökar inte bara kundnytta utan ger möjlighet till ökade intäkter. Alliera knyter ihop alla passersystem, det är nyckeln till att utvecklas från förvaltare av yta till tjänsteleverantör. Oavsett passersystem sköts dessa från ett gränssnitt, och det eko system som Alliera utvecklas till innebär verktyg för SOS, leveranser direkt till hemmet och kylskåpet, boka laddstolpar etc. Trygghet och säkerhet är viktiga parametrar för kunderna, men samtidigt efterfrågas fler tjänster. Möjligheterna är oändliga.

”Låt företag kunna hyra kontorsplatser, konferensrum per timme eller dag på olika ställen i landet eller i världen. Detta ökar inte bara kundnytta utan ger möjlighet till ökade intäkter”

Digital Operation Excellence

Vad innebär det att i fastighetsbeståndet ha en mängd olika fabrikat av passersystem? Troligen ett merarbete, personalen skall behärska olika system och kunna jobba i dessa. Kunden som behöver ha access till flera olika fastigheter som då har olika system måste registreras i vart och ett. Bristande kontroll på alla taggar / kort som är i omlopp, har den som slutat eller flyttat från sin lägenhet eller kontor verkligen lämnat in taggar / kort och är dessa avregistrerade? Ett överordnat system som integrerar alla befintliga lösningar till ett webbaserat gränssnitt, som är enkelt och intuitivt att jobba i, innebär effektivitet. Det medger en lägre driftskostnad för passersystem samt en ökad säkerhet och trygghet, samtidigt som inlåsningseffekter elimineras.

Vägvalet

För en fastighetsägare är det ett vägval, fortsätta att vara den traditionella förvaltaren av en yta eller att transformera sig mot att bli en tjänsteleverantör och därmed realisera nya affärsmöjligheter. Vägen mot att bli en tjänsteleverantör innebär att finna sin del i ett ekosystem med flera andra aktörer. Den digitala strategin handlar dels om att stärka kundupplevelsen men också om att säkerställa den interna effektiviteten. Sammantaget så skapas ett nytt affärsvärde, dvs effektivisera kärnverksamheten samt utveckla morgondagens kärnverksamhet.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter