Vi ändrar versionsnumrering Välkommen Alliera 2020.1

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Ni som är bekanta med Alliera versionerna känner säkert igen Alliera 3.7 och dylikt. Vi har valt att ändra till årtal följt av ett löpnummer. Vilket gör det enklare att veta vilket årtal versionen är ifrån.Vilka nyheter och förbättringar har då skett i Alliera 2020.1?

Lite höjdpunkter

Alliera kan nu integreras med Amido DAX för integration mellan organisationer, t.ex. för koppling till Smart passage. Mer om Smart passage kan du läsa om här.

Förbättring av integrationen Axema, som nu har stöd för porttelefoni.

För Integra integrationen kan nu en person med flera kort ha olika behörigheter på korten, vilket normalt inte är möjligt i Integra.

Händelseloggar kan nu importeras från Traka32 och visas i Allieras loggbok.

Bra information till dig som använder Alliera

  • Den primära söksidan kommer nu ihåg vilken objekttyp man valt i sökfiltret.
  • Nya behörighetsfliken har nu en genväg för att snabbare tilldela en behöriget som användaren haft tidigare.
  • För användare, kort och behörighetstilldelningar med start- och stopptid som inte kan representeras i anslutet passersystem så har Alliera alltid ordnat så att dessa objekt ändå aktiveras och deaktiveras vid angiven tidpunkt. Aktivering kunde dock ske flera timmar i förväg och deaktivering flera timmar i efterhand, beroende på inställningar. Funktionen förbättrades i 3.9 men optimeras ytterligare i 2020.1. Standardfunktionen är nu att objekt som ska aktiveras blir aktiva ca 1-2 minuter före angiven starttid. Deaktivering sker som standard inom någon minut från att angiven stopptid passerats.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter