Amido har tecknat avtal med Alecta Fastigheter AB.

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Amido och Alecta Fastigheter har tecknat avtal för leverans av tjänsten Alliera.

Med Alliera får Alecta en framtidssäkring och man kan enkelt ansluta nya anläggningar i samband med förvärv och nyetablering. Alliera erbjuder en hög grad av automatiseringar samt en möjlighet till att delegera ansvaret till rätt avdelning där personal endast kan se och hantera de behörigheter som behövs för just den verksamheten.

Alecta Fastigheter som bildades 2021 är ett helt nytt fastighetsbolag, och redan ett av landets största. Alecta Fastigheter har successivt tagit hem förvaltningen och utvecklingen av sina fastigheter. Att ta hem förvaltningen är för Alecta Fastigheter ett viktigt strategiskt steg för att utveckla framtidens fastigheter.
För att effektivisera arbetet har man valt Alliera för att möjliggöra en förenkling av arbetet med sina passersystem. Oavsett vilket system som finns i fastigheterna möjliggör Alliera ett gränssnitt för administration av kort/taggar och behörigheter. Med Alliera får Alecta Fastigheter en framtidssäkring och man kan enkelt ansluta nya anläggningar i samband med förvärv eller nyetablering. Alliera erbjuder en hög grad av automatiseringar samt en möjlighet till att delegera ansvaret till rätt avdelning där personal endast kan se och hantera de behörigheter som behövs för just den verksamheten.
Med Alliera fullt implementerat i Alectas Fastigheters bestånd är avtalet värt ca 0,3 MSEK per år.

På Amido har vi som tradition att fira när ett av Sveriges femtio största fastighetsbolag blir kund. Men i dessa orostider där vi har flera kolleger i Ukraina så tar vi istället och donerar alla intäkter från driftsättningsprojektet med Alecta, till Ukraina, säger Johnny Berlic, VD Amido AB.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter