Amido publicerar delårsrapport för första kvartalet 2022

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Amido AB meddelar härmed att bolagets delårsrapport för första kvartalet 2022 nu offentliggjorts.

“Vi ser ett tydligt uppsving i första kvartalet och det är enkelt för alla och envar att se antalet digitala nycklar på vår hemsida och konstatera att när vi idag idag publicerar rapporten så har vi redan ökat på med väsentligt fler digitala nycklar än under hela 2021.”
Johnny Berlic VD Amido AB

Sammanfattning av delårsrapporten

Amido blir internationella och skapar kontakter utanför Sveriges gränser.

Amido fortsätter ta nya kunder i en högre takt vilket syns i antalet abonnemang med en rekordtillväxt i perioden. Vi vann utmärkelsen ”Årets Mest Värdefulla Användning Av Tech”, avtal med allmännyttans inköpsorganisation, lyckade rekryteringar till ledningsgruppen och vi fick fira flera uppnådda milstolpar.  
I periodens slut uppgick antalet digitala nycklar till 943 066 jämfört mot 809 076 digitala nycklar samma period förra året.

Väsentliga händelser under första kvartalet

  • Amido vann utmärkelsen ”Årets mest värdefulla användning av tech”.
  • Amido kvalificerades som leverantör av HBV, allmännyttans inköpsorganisation, något som förenklar inköpsprocessen för denna kundgrupp.
  • Återförsäljaravtal tecknades med MW Group.

Väsentliga händelser efter första kvartalet

  • Avtal tecknades med Alecta Fastigheter, en av Sveriges största förvaltare.

Rapporten finns att läsa som bilaga till denna pressrelease under dokument

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter