Amido i nytt avtal med Lundbergs Fastigheter om Smart Passage

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Amido har ingått avtal med Lundbergs Fastigheter gällande Smart Passage, det digitala system som automatiskt ger ambulans och Räddningstjänsten tillfällig behörighet till en fastighet vid utryckning. Partnerskapet innebär ökad trygghet och säkerhet för Lundbergs samtliga bostadshyresgäster.

– Att medverka till att våra hyresgäster har en boendemiljö som präglas av trygghet och säkerhet är en självklarhet för oss som fastighetsägare, säger Johan Ladenberg, vd Lundbergs Fastigheter.

Smart Passage är utvecklat och framtaget av SOS Alarm tillsammans med Amido och Swedlock, och innebär att ambulanser och Räddningstjänstens fordon är utrustade med teknik som möjliggör digital inpassering till en fastighet som är uppkopplad mot tjänsten vid ett SOS-alarm. Tjänsten kan enkelt integreras med befintliga låssystem och ersätter traditionell nyckelhantering.

– Med Smart Passage ökar vi tryggheten för människor samtidigt som vi effektiviserar samhällets hjälpresurser genom digitalisering. Lundbergs Fastigheter är en ledande aktör inom fastighetsbranschen som aktivt tar ansvar för denna positiva utveckling, och vi ser därför fram emot ett fortsatt framgångsrikt samarbete, säger Patrik Simson, vd Amido.

Om Lundbergs Fastigheter
Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges stora privata fastighetsägare med ett fastighetsvärde om cirka 28 mdkr. Bolaget har verksamhet i tio städer i Sverige, från Stockholm i öst till Göteborg i väst. Fastighetsbeståndet, som till stor del byggts i egen regi, utgörs av cirka en miljon kvadratmeter uthyrningsbar yta fördelade på 130 fastigheter. Arean består till cirka 50 procent av bostäder, resterande area är kommersiella lokaler som mestadels avser kontor och handel.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Patrik Simson, vd Amido, patrik.simson@amido.se
Mobil: +46 70 283 77 65
www.amido.se

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter