Amido tecknar avtal med Vafabmiljö om Smart passage för Räddningstjänsten

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Amido har ingått ett ramavtal med avfalls- och återvinningsaktören Vafabmiljö om att implementera plattformen Smart passage från SOS Alarm. Avtalet gäller Räddningstjänstens behörighet vid utryckning till sex fastigheter vid Vafabmiljös återvinningscentraler och möjliggör vidare utveckling med Amidos andra lösningar.

– Med Smart passage kan Vafabmiljö lita på att Räddningstjänsten kan öppna dörrar och lås till de fastigheter som är anslutna. Ju fler som använder Smart passage, desto enklare blir arbetet för samhällets hjälpresurser, säger Einar Lindquist, vd Amido.

Vafabmiljö är ett kommunalförbund som hanterar avfall för 340 000 invånare och 10 000 företag i Västmanland, Enköping och Heby med 18 återvinningscentraler. Avtalet som nu tecknats med Amido om Smart passage gäller Räddningstjänstens behörighet vid utryckning till sex fastigheter.

– Det här är ett strategiskt viktigt avtal för oss men också en värdefull utveckling för hela samhället. Plattformen Smart passage effektiviserar arbetet för både ambulans och räddningstjänst, och allt fler kommuner, regioner och fastighetsbolag ser Smart passage som en självklar del i att digitalisera samhällets funktioner, säger Einar Lindquist.

Så fungerar Smart passage

Smart passage är en plattform som hanterar behörigheten till fastigheter för ambulans och räddningstjänst vid utryckning. Smart passage ägs av SOS Alarm och har utvecklats i samarbete med Amido och Swedlock. Lösningen innebär att fordon från samhällets hjälpresurser ambulans och räddningstjänst är utrustade med teknik som möjliggör digital inpassering till fastigheter som är uppkopplade mot Smart passage.  

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter