TRUSTÉ tecknar avtal med Amido

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Nystartade TRUSTÉ står för smart och bekväm fastighetsförvaltning riktat till bostadsrättsföreningar. TRUSTÈ har tecknat avtal med Amido för användning av Alliera för sina kunder.

Marknadsinformation: Avtalet är på 36 månader med löpande förlängning. Driftsättningen påbörjas omedelbart och förväntas ge en marginell påverkan på omsättningen 2021.


Amido har precis öppnat för att ta in bostadsrättsföreningar till Smart passage. Som ett led i detta såg vi TRUSTÉ som en utmärkt partner att arbeta tillsammans med. Med sin erfarenhet från branschen identifierade TRUSTÉ direkt att de kommer få en utmaning med administrationen av kunders passersystem allt eftersom fler bostadsrättsföreningar blir kunder. Inte minst därför att bostadsrättsföreningar ofta är försiktiga i att ta investeringar.

– Tillsammans kommer vi arbeta med att effektivisera leveransen till bostadsrättsföreningarna samtidigt som det blir till ett konkurrensmässigt pris för hela TRUSTÉs erbjudande. Effektiviseringarna med Alliera kommer ge kunderna bättre pris och service. Smart passage kommer kunna erbjudas enkelt och kostnadseffektivt, säger Johnny Berlic, vd Amido AB.

Björn Agerstig, medgrundare av TRUSTÉ, vad är er målbild de närmaste åren och hur hjälper Amidos Alliera er att nå dit?

– TRUSTÉ satsar på att digitalisera och effektivisera fastighetsförvaltningen samt fastighetsskötseln för främst bostadsrättsföreningar. Tillsammans med Amido Alliera tar TRUSTÉ ett stort steg i den riktningen och kan erbjuda våra kunder en smidig lösning för allt från hanteringar av digitala nycklar, smarta lösningar för tvättstugebokningar samt förenkla för blåljuspersonal vid akuta larm.

Med målet satt att hjälpa 5-10 procent av Stockholms bostadsrättsföreningar inom en femårsperiod så är partnerskapet med Amido en given pusselbit för att kunna nå dit.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter