Vill du ha nöjda hyresgäster och öka värdet på fastigheten samtidigt?

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Den mest otrygga platsen i en bostadsfastighet är oftast tvättstugan. Därför installeras idag elektroniska tvättbokningstavlor överallt. Tillsammans med porttelefoner och passersystem på allmänna dörrar, skapas ett enkelt, tryggt och säkert boende som ökar hur nöjda dina kunder är med sitt boende. Hyresgästföreningen håller med och tycker att du som fastighetsägare får höja hyran, vilket självklart leder till ökade intäkter och ett högre fastighetsvärde för dig.

För att maximera nyttan med dina tvättstugor – och ofta som krav för att få genomföra en hyreshöjning – krävs bokning på webben via “mina sidor” och app. Amido tillhandahåller både gränssnitt för bokning, app, men dessutom API om du vill skapa ditt eget utseende eller egna funktioner för dina hyresgäster. Mer om våra API:er i ett kommande inlägg.

Förutom bokning via Internet vill dina boende förstås ha möjlighet att ändra sitt namn på porttelefon, elektroniska leveransboxar och entrétavlor, det är ju så lätt att det blev felstavat. Och inte sällan byter din hyresgäst telefon och då behöver telefonnumret som porttelefonen ringer till ofta bytas.

Många boende tycker även att det är krångligt och svårt att behöva ta sig till ert kontor för att få hjälp med en ny passagetagg eller digital nyckel. När man tappat bort sin nyckelknippa är det ändå så mycket besvär med att återställa allt. Det kanske till och med är helt onödigt?

Självklart vill du ha ett gränssnitt i portalen där de enkelt kan spärra sin borttappade tagg, beställa en ny, betala direkt med kort, få den snabbt hemskickad i ett kuvert och spärra av den när de mottagit den!

Du kan också ge möjlighet till dina hyresgäster att öppna en dörr. Det här kan ju till och med ersätta porttelefoner i dina fastigheter!

Ett exempel kan vara när tonårsbarnen får besök och där föräldern har ett nummer som är kopplat till porttelefonen inte kan eller vill öppna dörren.

När kompisen som ska hälsa på ringer (eller snappar eller tiktokkar eller instagrammar eller vad de nu gör…) för att berätta att de är utanför, kan tonåringen enkelt öppna dörren. Självklart loggas öppningen till vilken lägenhet som utfört den. Ett annat skäl kan vara att ge möjlighet att öppna garageporten utan att kliva ur bilen.

Amidos app och funktioner för fjärröppning har vi erbjudit sedan 2011 och vi är stolta över att vi var först på marknaden med denna funktion!

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter