Ökad prestanda och enklare integrationer i nylanserad version av Alliera

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Amido lanserar en rad nya funktioner och förbättringar i den nya versionen av bolagets plattform för digitala behörigheter, Alliera. Uppdateringen 2023.2 innebär bland annat förenklad installation, snabbare sökningar och optimerad import av digitala nycklar.

Einar Lindquist, vd Amido.

Med Amidos digitala plattform, Alliera, kan fastighetsägare dela ut behörigheter oavsett passersystem, lås eller andra elektroniska enheter. Plattformen Alliera kan integrera och dessutom automatisera passersystem, nyckelskåp, fastighetsboxar, tvättbokning, personalhanteringssystem och alla andra system som hanterar behörighet. Den nya versionen innebär förbättringar främst när det kommer till prestanda och integrationer.

– De nya funktionerna innebär förbättringar i hela processen, från driftsättning till integrationer och även den dagliga användningen ute hos kunderna. Vi har effektiviserat installationen, förenklat flera typer av integrationer för att stödja sömlös samverkan med andra system, samt utökat databasindexeringen av operatörernas rättigheter vilket innebär att de kan göra snabbare sökningar i stora databaser, säger Per Åsberg.

– Alliera är bolagets flaggskepp och det finns i vårt DNA att ständigt förbättra och utveckla systemet. Varje fastighet har unika förutsättningar och behov och målsättningen är att Alliera ska tillgodose samtliga, säger Einar Lindquist, vd Amido.

Om Alliera

Alliera är en digital plattform som kan integrera majoriteten av passersystem och andra behörighetssystem som finns på marknaden. Alla förändringar och tillägg, såsom nya taggar eller behörigheter, görs i Alliera som sedan skickar vidare informationen till de integrerade systemen. Därmed kan alla behörigheter hanteras på ett och samma ställe. Alliera har stöd för majoriteten av passersystem, personaldatabasar och fastighetssystem.

Anslutna system i dagsläget:

ARX, Aptus, Axema VAKA, Bravida Integra, Brightec Webman, DinBox, Electrolux, Pacom Unison, RCO, Renz E-line, SIMS NOX, Salto ProAccess (SPACE), Schneider Electric ProAxess, Stanley SSM, Tidomat, Traka Nyckelskåp, Vanderbilt Entro, Vanderbilt Omnis, iLOQ

Läs mer om Alliera

Nya Integrationsmöjligheter i Alliera 2023.2

Axema Vaka

• Passersystemshändelser kan nu importeras från Axema Vaka till Alliera Händelsearkiv.

• Connectorn använder nu som standard en enda Java dotterprocess för samtliga konfigurerade

anslutningar till Axema Vaka. Syftet är betydligt lägre total minnesanvändning på servern ifall

många enheter anslutits.

FastAPI

• Interna kodförbättringar.

iLOQ

• Connectorn för iLOQ har fått ett antal fixar och utökningar för att göra den mer robust i

förhållande till olika åtgärder som kan ha gjorts i iLOQ Manager.

• Stöd för iLOQ nycklar i DeploymentTool Transformer.

RCO M5

• Testat med RCO R-Card M5 5.49.4. Version 5.49.2 och senare kräver M5AdminAPI samt,

för fjärröppning av dörrar, M5UserAPI.

• Alliera ignorerar nu M5 händelser före 1900-01-01 för att slippa problem med felaktiga

händelser från M5.

SIMS

• Alliera kan nu konfigureras för att överföra manöverkoder till SIMS. (Manöverkoder är "kort"

med kortnummer av typen "Code4[D4]" och liknande som kan användas t.ex. för larmpaneler

i vissa system.)

TrakaWeb

• Testad med TrakaWeb 4.1.3 och Integration Engine 2.21.

Unison

• Testad med v5.11.5.

Övrigt

Utöver det som nämnts ovan, så har ytterligare buggfixar och mindre ändringar gjorts.

Denna version av Alliera ska användas tillsammans med AmidoPortal 1.13.86+.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter