Ska en borttappad tagg verkligen behöva så mycket tid och kontaktytor?

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Fundera på det. En hyresgäst tappar en tagg. Hur ser processen ut hos dig? För många bostadsbolag kan en borttappad tagg vara ett pågående ärende i flera dagar, till och med veckor.

Hyresgästen startar processen genom att kontakta kundtjänst för att registrera ett ärende. Kundtjänsten tar i sin tur kontakt med fastighetsskötaren. Fastighetsskötaren kanske administrerar passersystemet själv, och kan då på egen hand logga in och spärra taggen i passersystemet. Om inte är det dags att ringa förvaltaren av passersystemet för att se till att taggen spärras.

Därefter ska en ny tagg beställas. För att den nya taggen ska fungera måste den ha rätt behörigheter och vara aktiv. Finns taggar på plats eller behöver de också beställas av extern leverantör? När de väl levereras, skickas de till bostadsbolagets huvudkontor och hyresgästen måste åka dit för att hämta och kvittera ut den? Eller löser fastighetsskötaren leverans av tagg till hyresgäst, och hur sker då kvittering?

Är oturen framme fungerar inte taggen när den väl kommer fram till hyresgästen och processen börjar om.

Hur många kontaktytor krävde denna process? Och hur mycket tid tog det för alla inblandade? Tänk om det fanns en möjlighet att korta ner denna långa kedja för att effektivisera verksamheten, och samtidigt få nöjdare hyresgäster som slipper vänta på en tagg i flera dagar? Möjligheten finns.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Valberedning utsedd för Amido

Amido AB meddelar att valberedningen för det kommande verksamhetsåret nu är utsedd, i enlighet med årsstämmans fastställda instruktioner.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Rikshem stärker säkerheten med Smart Passage – en avgörande satsning

När varje sekund räknas, är säkerheten avgörande. Rikshem, en av Sveriges ledande fastighetsägare, har visat att de tar säkerheten på allvar genom att använda Amidos plattform Alliera sedan 2019. Nu stärker de säkerheten ytterligare genom att implementera Amidos digitala lösning Smart Passage i Malmö.
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q3 2024

Fortsatt tillväxt och positivt rörelseresultat för tredje kvartalet
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Se alla nyheter